Pages

Saturday, 31 March 2012

Sayangi lah BFF kiter :)


Hye , asalamualaikom ., 
now ary sabtu 31/3/2012 , tepat 8.30 adalah Earth hour !
haha tapy Nisha ? x ttp lampu pon  ! hehehe
now nisha nk kongsi pengalaman , tips-2 psl Kwn atau lebeh mudah lagy korang pangil BFF !
Nisha pon mcm korang jugak . ada kawan , BFF ! 
tpy dlm ramai-2 Kwn-2 nisha . nisha ada seroang sahabat yg tidak dpt nisha lupakn !
Nama dier adalah RAHSIA ...
Kiterorg knl mse darjah empat dan terpisah waktu mule-2 nk msok darjah 6 .
Seriouslly nisha nanges dn x dpt lupakn dier ! 
Dier ni menepaty ciri-2 Sahabat sejaty yg Nisha idam-2 kan !
Baik , Saling menasihaty , saling bantu mmbantu , comel , kelakar , !
Kenangan Nisha dgn  Kwn nisha tuh x dpt nisha lupakn !
(macam bercinta pulak ! haiyoyo)
Jady Nisha bgy korang tips mcm mner nk sayang @ knl kawan sejaty kite

1.Jangan mudah lupa kawan
Ini selalu terjady ! Kiter selalu mudah lupakan kawan kiter sndry ! mule-2 ayat pnyer lah baik , AWK LAH KAWAN BAIK SAYA ! tapy ! ayat kosong jerk lah !
Selalu bersama kawn kiter , adlah salah satu cara kiter x mudah lupa siapa kawan kiter ! jangan abaikan kawan yg lama / bff , bile dh dpt kawan baru ! 

2. Hargai pertolongan kawan
Hargailah pertolong kawan kiter tuh , walaupon pertolongan nya x sebesar mana pon ., jjny dier dh tlong kiter.! Ta payah balas dgn duit , balas dgn mngucapkan TERIMA KASIH KAWAN . itu pon dh memadainya . kalau ini bukan lah ciri yg ada pada kawan anda , jady dier bkn bff anda walapon anda dh angap dier bff anda pahm?

3. Jngan overshadow
Hahaha Ini pon selalu terjady ! kawn selalu overshadow kawan ! kn-2?
tunjuk ni lah , tu lah  ! Heran pulak kawan tuh ? huhu -.-"
ples lah jangan saling overshadow kat kawan awk tuh ! dier baikkn? dier kawan awk kan? hargailah dier wahat awk smua !

4. saling nasihatkan
Inilah lah nisha idamkan kalau nisha ada kawna mcm nie ! huhu , bile buad slh or tersilap langkah msty kawan kiter nasehat kan kiter ... tapy nasehat dgn care baik . jangan gne kekerasan untk menasehatkan kawan anda tuh .. 
yg anda terima nasehat tuh jangalah angap kawn tuh  suke asyik berleteh atu mmbebel ! dier cume nk nasehatkn awk phm dok? x smestinya kalau dier asyik membebel tuh dier dh x suke or asyik nk mnyibok psl hal-2 awk ! tapy dier nk awk tahu awk pergy jalan yg benar atau tidak !
p/s nasehat yg baik sahaje ikot oke ?

Itulah sahaja nasehat dn tips-2  yg nisha dpt kongsikan kat korang ! Alhamdulilah Nisha dn kawan nisha tuh 
Baik!
Tapy nisha miss sangat kat kwn nisha tuh !
Hargailah sahabat anda ! renung-2 kn selamat beramal ! 
huhu
Asalamualaikom B-)

No comments:

Post a Comment